Laurier achtergrond afbeelding

Inplantservice

Bekijk hier informatie over onze inplantservice.

Kijk voor meer informatie bij: betalen, bestellen, verzending en levering, plantadvies en nazorg, retourneren en garantie.

Wie plant mijn bestelling?

Een van onze eigen hoveniers plant je bestelling vakkundig in. Tijdens het bestellen kun je drie voorkeursdatums opgeven.

Is de bezorging en het inplanten op dezelfde dag?

Meestal niet. De planten worden 1 of enkele dagen vóór het inplanten bezorgd. Het inplanten gebeurt door een hovenier.

Je kunt bij het bestellen drie voorkeursdatums doorgeven; de definitieve datum wordt vervolgens in overleg met ons afgestemd.

Is potgrond of bemesting inbegrepen bij de inplantservice?

Nee, potgrond en bemesting zijn niet standaard inbegrepen. Je kunt deze eenvoudig meebestellen in je winkelmand.

Hoe bereid ik de grond voor voordat ik ga inplanten?

Zorg dat de grond vrij is van oude beplanting, wortels en gras en bestaat uit zwarte aarde zonder puin. Deze voorbereiding doe je zelf. Is de grond niet in orde, dan worden er extra kosten worden berekend.

Wat zijn de voorwaarden voor het inplanten?

De grond moet vrij zijn van oude wortels, gras en beplanting. Waar de planten moeten komen te staan, moet de grond uit zwarte aarde bestaan en geen puin bevatten. Je dient de grond zelf voor te bereiden, zodat onze hovenier direct aan de slag kan. Mocht de grond onvoldoende voorbereid zijn voor het planten, dan moeten we hiervoor een meerprijs in rekening brengen.

Wordt de grond die overblijft na het inplanten afgevoerd?

Nee, standaard wordt de grond niet afgevoerd. Dit kan eventueel in overleg wel gedaan worden, tegen meerprijs.